3 korzyści z kolejkowania połączeń

Klienci, którzy oczekują w telefonicznej kolejce na odebranie połączenia tracą cierpliwość zaraz po usłyszeniu sygnału zajętości. Potencjalny klient zniechęca się i możemy mieć pewność, że już więcej nie wybierze numeru naszej firmy. Co zrobić, aby nie stracić klienta? Rozwiązaniem jest funkcja kolejkowania połączeń. Jak działa Wirtualna Centrala i jakie niesie za sobą korzyści?

Czym jest kolejkowanie połączeń?

Jakość obsługi klienta i kontakt telefoniczny jest obecnie stawiany na pierwszym miejscu, gdy oceniamy zadowolenie z usług danej firmy. Jeżeli już na samym początku próba kontaktu z firmą jest niemożliwa, to potencjalny klient będzie wolał znaleźć inną firmę, w której jakość obsługi będzie o wiele wyższa.

Podczas telefonicznego kontaktu zdenerwowany klient trafia po raz kolejny na sygnał zajętości, a my nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile jeszcze osób próbuje dodzwonić się do naszej firmy. W efekcie nie jesteśmy w stanie odpowiednio zareagować i tracimy klientów.

Kolejkowanie połączeń w Wirtualnej Centrali pozwala pracownikom zobaczyć, jaka jest liczba oczekujących połączeń i szybko zareagować, organizując kolejną osobę do kontaktu z klientem. W oczekiwaniu na połączenie klient zostaje poinformowany o tym, który jest w kolejce i jaki jest czas oczekiwania na połączenie. Dzięki temu sam zdecyduje, czy pozostanie na linii, czy się rozłączy. Kiedy kolejka oczekujących znacznie zmniejszy się bądź zniknie, zainteresowana osoba będzie mogła już na spokojnie porozmawiać z przedstawicielem firmy.

3 korzyści z kolejkowania połączeń

            1. Numer każdego klienta zostanie zarejestrowany w systemie. Jeżeli klient nie dodzwoni się na infolinię, to infolinia oddzwoni do klienta. Firma może również przekierować połączenie do pracowników z innych działów.
            2. Klient zna czas oczekiwania na połączenie. Nie musi więc denerwować się, czekając w nieskończoność na to, aż ktoś po drugiej stronie podniesie słuchawkę. Sam może zdecydować, czy ma czas na oczekiwanie, czy spróbuje dodzwonić się innym razem. Komunikat o czasie oczekiwania jest przeplatany z tzw. graniem na czekanie.
            3. System kolejkowania może być wzbogacony o dedykowaną listę ważnych numerów. Za jej pomocą najistotniejsi klienci zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności.
Czcionka
Kontrast